Caminada per l’eliminació de la violència envers les dones

Setmana per a l'eliminació de la violència envers les dones
Cartell dels actes programats

El proper dia 25 de novembre, el Grup Excursionista de Bigues i Riells Amics dels Cingles de Bertí ha estat sol·licitat, juntament amb altres entitats del municipi, per l’Ajuntament de Bigues i Riells per col·laborar en l’organització d’una caminada popular en motiu de la setmana per l’eliminació de la violència envers les dones, en la que tindran lloc, a més a més de la caminada, altres actes al llarg de la setmana.

En aquesta ocasió, l’organització és un xic més complexa degut a l’existència de fins a tres itineraris, que estaran degudament senyalitzats. Tots ells tindran el punt d’inici davant del Centre Cívic i Cultural el Rieral de Bigues i finalitzaran a l’Institut d’Educació Secundària Maria de Bell-lloc.

A 2/4 de 10 començarà la caminada per a aquells participants que vulguin realitzar l’itinerari llarg, que passarà per can Maspons, can Lledó i pujarà fins al castell de Montbui per la pista de can Ribes, mentre que el descens es farà per corriols que van a buscar el camí de can Duran i, posteriorment, pel torrent de la Verneguera, arribarem a l’antic Fort Dakota i d’allà a l’institut, després de 9 quilòmetres de recorregut i un desnivell de pujada de 363 metres i de 325 de baixada.

A les 10 començaran les altres dues caminades, la curta, que comparteix itinerari amb la llarga fins després de Font Granada, on continuarà cap a les vinyes del Bruguer i després de creuar la pista de can Ribes, passa a tocar d’aquesta antiga masia per continuar cap a can Carreres i d’allà dirigir-se directament a l’institut pel Turó de la Calzina, amb un total d’uns 6 quilòmetres amb un desnivell de 154 metres positius i 120 de negatius. El tercer itinerari és adaptat i seguirà les avingudes Prat de la Riba, Francesc Maspons i del Castell de Montbui per arribar a l’institut després de gairebé 2 quilòmetres amb un desnivell de pujada de 50 metres.

Les caminades tindran caràcter gratuït. Podeu trobar més informació seguint aquest enllaç de l’Ajuntament de Bigues i Riells, mentre que si us voleu inscriure telemàticament podeu fer-ho aquí.